Homeopati

Helande genom att likna symptomen

Homeopatin utgår från att man inte ska kämpa mot ett symptom med kemikalier, utan att man ska stärka de utsatta delarna med frekvenser som väcker immunförsvaret. Det här är min förklaring och förståelse av ämnet. Det må vara rätt eller fel - leta mer i länkarna nedan.

Homeopatin häcklas ofta därför att de medel som ordineras innehåller så otroligt små mängder "verksamma beståndsdelar" att det inte kan finnas någon chans att det finns några kemikalier kvar. Men det är det som är poängen. Många kemikalier som används inom vanlig skolmedicin har starka biverkningar och en läkare ska inte ordinera mediciner när biverkningarna tros bli större än symptomen. Då lämnas patienten utan åtgärd, hur illa den än mår.

Homepatins mediciner saknar själva kemikalierna, men frekvenserna hos det verksamma ämnet har "skavts av" till en kemiskt sett harmlös bärare. Kemikalierna gör ofta skada, medan frekvenserna kan bidra till att stärka kroppen. I skolmedicinen matas vi med kemikalier och får då både den störande substansen och den hjälpande frekvensen. I homeopatin har man tagit bort biverkningsproblematiken.

Mer info om homeopati av de som faktiskt kan ämnet

Alternativmedicin.se
Svenskt center för klassisk homeopati
Svenska akademin för klassisk homeopati - SAKH
Nordiska akademin för klassisk homeopati - NAKH
Arcanum - utbildningar i integrativ medicin

Tillbaka till Terapier
Vidare till Terapeuter

Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License